Thursday 7 July 2011

FALSAMPAH INFO : MAKANAN PALING BAHAYA

Assalamualaikum wbt....

Firstly, wa nak mintak maap la sebab tak dapat nak update blog dalam masa beberapa hari ni.... Ni la suckes day wat gua sebab fully with assingment, test and banyak benda lagi.. Gua ni pun jenis pemalas jugak banyaknya... Bukannya rajin nak update benda2 ni... hehe~~

Hari ni gua mulakan my good day pasal makanan la.... Korang suka makan kan.... Ni gua nak suap cket.... ala cket je la.... makanan ilmu berguna untuk masa depan...

Makanan paling bahaya dalam dunia adalah ikan buntal ye kawan2... bukan kecik buntal... tu orang xleh makan... Kalau kat jepun orang panggil FUGU tapi jangan tertukar dengan TUGU pulak ye... tu artifak manusia.. Kalo korang makan ikan ni, chance nak mati tu besar la... Macam korang nak bunuh diri la... 
(pesanan sape nak bunuh diri boleh la makan ye)

TAPI, specialnya ikan ni adalah ia adalah ikan paling special kat jepun... Kalau setiap perkataan dalam bahasa jepun dibahasakan dengan satu persatu maksuh sebenar ikan ini adalah "BABI SUNGAI"... memang babi la... Di negara matahari terbit ini, binatang ni special sangat sampai diorang ternak sampai 10000 ton dan sampai ada 40 species serta Shimonoseki dijadikan tempat bekalan terbesar ikan fugu ini keseluruh dunia... Shimonoseki tu bandar ye kawan2...

Kalau korang dah tengok "KL GANGSTER" mesti ingat ayat ni... "Aku tak takut mati tapi, aku tak mahu mati.." dan kata2 tu sama dengan falsafah kuno orang jepun ni.... Kembar siam kot... harga ikan ni dalam lingkungan RM350-RM700... murahkan semua.... klu gua la, duit tu wat makan sebulan belum tentu cukup... dan ikan sodap dimakan sebab isi dia berlemak.... Ni gua tunjuk la gambar ikan dan hidangan dia.... mesti mengelupur je semua...

 ni kalau si buntal ni dalam keadaan biasa...

 kalau si buntal ni mengamuk, ni la jadinya...
macam angry bird dah gua tengok..

 ni buntal dalam keadaan statics...
maksud nya patung la semua..

 menangis lak buntal ni.... xyah2.. kau dah nak kena makan dah...

 sedapkan tengok... nak mati makan la... hehehe~~

 ni lagi artistic...

dan..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
buntal jugak ke ni.... ni boroi la setan....

wassalam....

p/s: kepada kecik buntal.... wa mintak maap banyak2 ye.... hehe~~

No comments:

Post a Comment

 

Design By:
SkinCorner