Sunday 4 September 2011

FALSAMPAH INFO: TIADA KEHIDUPAN SETELAH MATI? IMPORTANT..

Assalamualaikum wbt...

Hari ni sebab dah teruk sangat belajar... Memang aku terlalu mengejar ilmu sampai aku lupa dan alpha dengan dunia... Aku nak korang amik pensil dan buat Math... Mesti korang akan buat dengan tekun tanpa merasa masa itu tetap berjalan... Tiba-tiba anda sedar bahawa masa sudah terlalu lewat... Sebelum ni, aku ada terbitkan pasal SOMALIA... Negara yang paling digeruni buat masa ini... Hal ini berkaitan kematian but, siapa kenal dia nih...


Manusia bekerusi roda ini adalah STEPHEN HAWKING... sapa-sapa tak kenal dia ni memang la biol sebiol otak aku sekarang... Satu dunia bangga dengan kejayaan dia menggukur alam semesta menggunakan big bang theory... Bukan yang cerita tu... Sampai ada yang menjadi pengikut setia sampai mempercayai semua kata-katanya... Kat Malaysia ni, kit ada seorang budka pandai matematik yang di bangga-bangga... Padahal Itu semua ketentuan Ilahi... But, nak buat ape bangga sangat... Nanti makan diri..



ni theory big bang...

Tapi, adakah manusia ni mempercayai kehidupan setelah kematian? jom kita baca statement dia... Fisikawan terkenal Stephen Hawking baru-baru ini menjelaskan keyakinannya bahwa Tuhan itu tidak ada dan oleh karena itu manusia harus berusaha untuk menjalani kehidupan mereka sebaik-baiknya selama hidup di bumi....

 “Saya telah hidup dengan prospek kematian dini selama 49 tahun terakhir. Saya tidak takut mati, tapi saya tidak akan terburu-buru mati. Begitu banyak yang ingin saya lakukan terlebih dahulu. Saya menganggap otak sebagai komputer yang akan berhenti bekerja ketika komponennya gagal. Tidak ada surga atau akhirat untuk komputer yang rusak; surga atau akhirat adalah sebuah kisah dongeng bagi orang-orang yang takut gelap.”

 adakah kehidupan setelah kematian?

Buku terbaru Hawking, "The Grand Design," melawan teori Isaac Newton yang menyatakan bahwa matahari tidak boleh diciptakan tanpa campur tangan Tuhan.

"Karena ada hukum seperti gravitasi, alam semesta  dan akan menciptakan dirinya sendiri dari tidak ada. Penciptaan spontan adalah alasan sesuatu ada dari tidak ada, mengapa alam semesta ada, mengapa kita ada… anda tidak perlu memanggil Tuhan untuk mengatur alam semesta berjalan," kata Hawking.

 siapakah yang mengatur segalanya?
adakah ia terjadi sendiri?

Stephen Hawking didiagnosis menderita penyakit Lou Gehrig degeneratif pada usia 21. Ia kehilangan kemampuan berbicara dan selama beberapa dekade telah berbicara melalui alat bantu synthesizer elektronik.  

Adakah kita tidak percaya tiada kehidupan setelah kematian? Anda boleh bertanya pada diri anda... Jika anda tahu di manakah roh anda sekarang... Boleh anda terangkan kepada aku supaya aku boleh jugak cari di manakah roh aku... Di kepalakah, di hidungkan dan di jantungkah? Sama-sama kita hayati surah as-syams yang menerangkan tentang pergerakan bumi dan matahari... 

Demi matahari dan sinarnya di pagi hari(1) 
Dan bulan apabila mengiringi(2) 
~as-syams :1-2~

ni la matahari bagi orang noob...

Dalam ayat-ayat ini Allah bersumpah dengan matahari terbit atau tidak terbit sebab dia adalah benda besar yang menunjukkan atas kekuasaan yang menciptakannya dan bersumpah dengan cahayanya, karena dia adalah sumber kehidupan bagi semua yang hidup. Dengan bulan apabila mengiringinya, dengan siang apabila menampakkannya, dengan malam apabila menutupinya, dengan langit serta pembinaannya, dengan bumi serta penghamparannya dan dengan jiwa serta penyempurnaan ciptaannya.
Kesemuanya itu menunjukkan atas kekuasaan Allah SWT pencipta benda-benda dan hal-hal yang luar biasa itu.

So, ini kes sama macam kes tentang manusia dicipta daripada monyet... Apa kes dengan si Darwin ni... Kalau korang nak tahu lebih lanjut, sila layari SINI... Hopefully, korang jangan anggungkan seseorang tu melebih sangat... Takut jadi masalah kepada kita... But, 

"kita ambik yang postif daripada seseorang dan terap dalam diri kita... So, tak delah kita terpesong"

So, harap korang faham...



Yang ikhlas,
firdaus

1 comment:

 

Design By:
SkinCorner