Thursday 22 September 2011

WTF... BARANG BESAR PUNYA...

Assalamualaikum wbt...

Barang besar? Apakah itu... haha~~ Mesti semua orang tengah fikir pelikkan... Saje je buat typing error supaya semua orang tengok barang besar... I mean bawang merah terbesar di dunia... Kalau korang ada fikiran kuning, mesti korang bukak punya aku punya post kali ni... Hopefully, korang tak marah... Sorry... Bawang terbesar dunia? Kat mana tu? Macam mana bentuk benda tu?



Seorang pesara, Peter Glazebrook telah memecahkan rekod dunia dengan bawang merahnya yang mempunyai berat 8.150kg (17 paun 15 setengah aun). Secara automatik ia masuk Guinness book of World Records. Rekod sebelum ini dipegang oleh John Sifford, dari West Midlands, dengan berat 16 paun 8.37 aun sejak tahun 2005.


Setelah 30 tahun menceburi bidang pertanian, Peter Glazebrook telah memecahkan hampir 10 rekod dunia dalam bidang ini... Sekarang dia sudah berusia hampir 67 tahun masih menjadi petani walaupun pekerjaan tetapnya adalah jurukur... Dia telah cuba untuk menghasilkan bawang yang paling berat di dunia selama 25 tahun tetapi sentiasa tertinggal sehingga kejayaan semalam di Pertunjukan Bunga Harrogate (Harrogate Flower Show).


 
 

SUMBER : SINI

No comments:

Post a Comment

 

Design By:
SkinCorner