Saturday 3 September 2011

DI HARI RAYA (PART 3)~ mesti baca...

Assalamualaikum wbt....

Bertemu kembali dalam celotih si kecik... Korang mesti tertunggu-tunggu update seterusnya pasal si kecik kan... Sebenarnya ini bukan pasal kecik but, berkaitan aku la... Sempena sambutan hari jadi yang ke20.. Memang sepesial sebab kali ni terkena sekali dengan raya.... TERBAIK LA KAN... Lagipun, kali ni lebih special daripada yang tahun lepas... Sebab kami sambut empat orang punya birthday dalam satu masa...

 1. aku...
2. kak ima...
3. Abang long (syafiq)~ anak sulong mak cik aku...
4. Angah (anak abang gua la)

Tapi cerita pasal ni memang tak best... Advanture mencari kek untuk hari jadi ni memang terlebih... At first, kami pergi ke Bachok untuk melawat arwah abah Kecik ni... Kesian kat dia ni.. Kecik-kecik dah jadi anak yatim... Tapi, sangat gembira bila ada abang-abang macam aku yang boleh bagi kasih sayang kepada dia... At least, dia tahu yang ada yang sayang pada dia... Tanpa ibu bapa, siapalah kita... Soalan yang akan orang tanya kat si kecik ni....

someone: Kak chik, abah mana?

Kecik: Abah dah mati...(dengan perlahan)

Someone: Kalau abah dah mati, kak chik ada doa tak kat abah?

Kecik : Ada la... Kak chik, selalu doa kat abah...

Budak sekecik ni tahu berdoa... So, fikir-fikirkan lah pasal diri kita... Kecik ni dah di ajar sejak kecil lagi untuk solat... Rasanya umur 3 tahun dia dah solat... Tapi, dia memang pemalas bab solat... Tapi, kalau 2 orang ni suruh solat, mesti dia dengar sebab dia rapat sangat dengan 2 orang ni... hehehe~~ Aku dengan abang aku la... sebab kalau dia tiada teman.. Kitaoranglah yang teman dan main dengan dia... Aku suka sangat kat budak2... walaupun kadang2 memang sangat la malas main dengan diorang tapi hilang stress kalau main dengan diorang....

Sorry, gambar kecik solat tak terambil la pulak... sebab dalam kamera abang...

Eh, dah lari topik ni... Saper-saper ada baca berita kes nak bunuh diri kat kb mall dulu mesti tahu mana lokasi tempat tu... Aku drive kete masa tu.. Dah nak sampai tempat parkir paling atas... ada sebijik keta ni brek... So, advanture tak... Tak kan... Yang ngek nya, lepas tu... Boleh pulak keta buat ragam lepas berhenti... Main clutch dengan gear pun xnak gerak... Lat2, mati kat situ... bukan sekali try tapi, 3 kali... Mungkin bawak lebih muatan kot... Terpaksa la tunggu keta naik untuk undur pergi tempat flat untuk naik balik...


sampai tertido si kecik sebab nak 
tunggu kek punya pasal...

Itu baru first problem... Yang ni masa nak parkir... Memang terbaik... Kat kb mall ni pelik cket... Sebab kat parkir berbumbung ada longkang yang harus dilalui... Memang terbaik... Sebab keta xnak lepas pulak longkang tu sebab salah pilih port... Longkang tu jadi luas sebab dah pecah sikit... So, payah la nak budget... Memang sakit... But at last dapat jugak makan kek secret recipe... So, korang layan je la gambar hari jadi ni...


  Hari tu jugak, aku buat keyupat untuk kawan-kawan... Rasa kecewa pun ada sebab sapat celebrate kejap je but, untuk orang yang aku dah janji... So, aku buat la... Korang rasa lah air tangan aku, nenek dan abang aku buat ketupat ni... Sakit pinggang aku buat tu... hehehe~~

Last will coming soon... Ni worst tragedi dalam hidup aku untuk hari keempat hari raya.... see you soon...

2 comments:

  1. mekaseh weh :D
    ehe~
    kecik tu anak buah ke?

    ReplyDelete
  2. sepupu sepapat..
    dia duk dengan family aku...
    ummi dia kerja kat kl...
    maybe,hujung tahun dia start duk kl la...

    ReplyDelete

 

Design By:
SkinCorner