Thursday 1 September 2011

FALSAMPAH RAYA: DI HARI RAYA PART 1

Assalamualaikum wbt...

Tiada kegembiraan selain daripada kegembiraan di hari raya... Itu sahaja ungkapan yang boleh diucapkan kepada semua manusia... Tapi, bukan mudah untuk seseorang lupakan Ramadhan... Di bulan mulia, kita berpuasa selama sebulan dan, kita meraikannya di bulan Syawal yang mulia... Tapi, pernahkah kita berfikir tentang amalan kita di bulan ramadhan... Adakah semua yang kita lakukakan diterima atau tidak diterima... Sedangkan Rasullulah saw berpesan sesuatu kepada umatnya pada hari mulia...

"DARIPADA Abi Umamah daripada Nabi Muhammad SAW bersabda bermaksud: "Sesiapa mengerjakan amal ibadat pada malam hari raya (Aidilfitri dan Aidiladha) dengan mengharapkan keredaan Allah semata-mata, hatinya tidak akan mati (pada hari kiamat) sebagaimana matinya hati (orang yang kufur ingkar) pada hari itu." (Hadis riwayat Ibnu Majah)"
  
So, macam mana dengan korang? mesti terfikir balik tentang raya la... Dan, mesti ramai yang akan keluarkan sebab korang tak buat... Semua tu korang buat rilek sudah la... Korang memang perlu beribadat tapi, korang buat la slow2 kalau belum pernah buat... Kalau baca al-Quran tu, mulakan slow-slow... Takut kena renjatan letrik dan shock terus... So, korang buat slow2 la kecuali benda wajib... tak der alasan yerp...

Ni aku nak update pasal hari raya aku ni... Tak der la gempak sangat sebab aku ni orang biasa... Bukan macam orang lain... Raya mesti nak gempak tapi aku nak simpan tapi, meriah... Memang style aku macam tu la... Simple but, style...Aku tak suka benda complicated sebab akan memeningkan kepala.. So. meh kita layan suasana hari raya aku pada 1st day... Kalau nak gempak, kena tengok 2nd and 3rd day la... Bukan ape, ada sesuatu yang aku nak cerita untuk 2nd and 3rd day untuk tatapan semua....


Inilah suasana di hari raya... Mesti korang nak tengok muka kecik pada hari raya kan... So, kita kita tengok macam mana la si kecik di hari raya ni... hehe~~

Muka nak spesen je...

 Ni muka yang real...

So, setakat ini sahaja aku punya update untuk hari ni... Kalau nak tengok muka aku memang tak arr... Aku malas nak tunjuk muka sendiri... Malu... hahaha~~ Ok.. Babai....

Yang ikhlas...
firdaus



No comments:

Post a Comment

 

Design By:
SkinCorner