Wednesday 24 August 2011

FALSAMPAH KASIH : INIKAH YANG KITA MAHU...

Assalamualaikum wbt...

Mungkin anda semua sudah tahu bahawa LIBYA sudah jatuh kepada pihak pemberontak.. Dengan jatuhnya MIRAMAR GADDAFI maka, runtuhlah institusi kerajaan LIBYA di bawah pemerintahaan rejim GADDAFI.. Korang tahu atau tak kenapa semua orang nak sangat GADAFFI ni jatuh daripada pemerintahannya.. So, kita review sedikit tentang Kes ini..

Gadhafi melaporkan bahwa dirinya telah dianugerahi gelar "Raja segala raja Afrika." Ia juga memutuskan bahawa ia harus dikenal sebagai "Panduan Pertama Revolusi besar September Rakyat Libya Arab Sosialis Jamahiriya" atau "Brotherly Leader and Guide of the Revolution." Meskipun ia sudah dianggap sebagai pemerintah international untuk sebahagian besar kekuasaannya setelah dituduh dalam berbagai terorisme, Gadhafi meninggalkan program senjata yang dilarang pada tahun 2003 untuk mengembalikan Libya ke dalam politik kesatuan antarabangsa. Pada bulan September 2004, Presiden AS George W. Bush secara rasmi mengakhiri perdagangan AS....



Gadhafi dalam beberapa tahun terakhir, terus mengungkapkan keinginannya untuk mendirikan "Amerika Serikat Afrika.". Pada tahun 1972, Gadhafi mencuba untuk menggabungkan Libya dengan Mesir dan dua tahun kemudian, ia membuat usaha lain, untuk menggabungkan Libya dengan Tunisia. Dianggap sebagai sekutu AS, Gaddafi berbicara dengan cepat dan kuat terhadap setelah serangan 11 September di World Trade Center dan Pentagon, dan mendesak Libya untuk menyumbangkan darah bagi para korban. Bulan lalu Gaddafi katanya ia takut perubahan kekuasaan di Tunisia sedang dieksploitasi oleh kuasa asing. Dia juga membantah bahawa ia telah mengundang menggulingkan Presiden Zine al-Abidine dan Ben Ali ke Libya. Dalam pidato segera setelah keberangkatan Ben Ali, Gaddafi mengatakan dia "sedih" dengan peristiwa kekerasan di Tunisia, bahawa orang di sana sudah terlalu terburu-buru dalam mendorong Ben Ali mundur dan darah tertumpah dengan sia-sia di sana ... dan, hari ini LIBYA sudah jatuh ketangan pemberontak..
 
So, inilah suasana yang berlaku di LIBYA pada masa sekarang..
 
 
 
HARAP-HARAP KORANG AMBIL PENGARAJAN.... JANGAN BERLAKU KAT NEGARA KITA SUDAH LA KAN...

more info di SINI


No comments:

Post a Comment

 

Design By:
SkinCorner