Wednesday 10 August 2011

ISTIMEWA RAMADHAN 2 (sangat istimewa)

Assalamuaikum wbt....

Hai readers2 sekalian... Hari ni kecik nak update pasal ramadhan kesepuluh... Hah.. Dah sepuluh hari ramadhan ka... Berapa banyak amalan nak check ni... Al-Quran, Terawih, Solat 5 waktu... Wei.. Banyak ni nak buat... Kalau tak buat, bila nak dapat pahala ni... Kalau macam ni, habis la kantung akhirat...

biar betik... dah 10 hari... semalam dah kantoi xpuasa...
tengok SINI

ala.. aku xmasak lagi pisang masak kicap 
untuk puasa tahun ni...

Cheyt.... Si kecik ni gelabah je lebih... Kau memang pemalaskan... Bila masa kau pergi solat terawih... Lepas solat isyak kau terus balikkan.. Kau tu kecik lagi mana nak fikir dosa dan pahala.. Aku ni ha yang besar kena fikir dosa dengan pahala.. Si kecik ni pon satu.. Kalau xmenyebok dengan orang nak solat terawih... Aku ingat lagi kata2 kau kecik...

 cuba teka mana satu kecik?
mesti yang paling cantek tu.. hehe~~

"kecik ni masih kecik la... mana wajib solat dan baca doa"

Ok la... Aku terima kau punya alasa... Hari ni bukan itu yang aku nak cerita... Hari ni nak cerita pasal Nasik Beriani Kurzi... Korang tahu tk nasi beriani ni... Aku surely tak tahu sebab memang bukan aku yang beli... Ni kerja syahmi and the geng beli... So, aku tolong2 je la masak..Diorang ni semua kepala gila... Sebab hari ni hari pemalas aku sedunia... So, tengok je la gambar2 ni semua.....


nasi kurzi tu... macam nama jakuzi je... hahaha~~

 Kat bawah ni semua barang yang perlu ada... aku xtau benda ape sebab semua dalam bungkusan.. so, layan je la...





Ini nama dia tangan chef... Sapa kata aku xpandai masak... Memang nak kena hentam la ni... Siap la nanti bini aku xpandai masak... Aku baling kuali la...

 goreng ayam... auwwww...

goreng acar.... yahooo... aku yang goreng ni...

ini nama dia lauk nasik beriani...
nama lupa ye semua...

So, sape kata laki xpandai masak... Kang ringan tangan pulak nak ketuk guna senduk... Kitaorang malas je sebab nanti tempat perempuan kat dapur hilang... Korang kena jaga-jaga tau kalau korang tak pandai masak ye pompuan semua sebab laki suka makan luar ni xkan lekat kat umah... AWAS!!! TAKUT CARI LAIN JE!! hehehe~~

6 comments:

  1. hahaha~~ ye la... xpandai masak lagi...

    ReplyDelete
  2. oh baru aku tahu kewujudan mende alah ni...
    senang ah gitu hehe
    :D

    ReplyDelete
  3. huhuhu~~
    so, bole la kau buat lepas ni?

    ReplyDelete
  4. owh... ni rupanya masakan yg sedap tu. aku pikir resepi sendiri =.='

    ReplyDelete
  5. hahaha~~
    kitaorang mana tau nak beli bahan...
    nanti 4 bulan aku cuba buat ye cik suhara...
    kalau saya xkerja la...
    nak habiskan scholar orang kata...

    ReplyDelete

 

Design By:
SkinCorner