Thursday 11 August 2011

ISTIMEWA RAMADHAN 3

Assalamualaikum wbt...

Hamboi kecik... Hang ni kalau xmenyebok xleh kerk... Dulu, masa aku kecik-kecik mana aku pakai handset la kecik oi... Kau ni mengada je lebih... Dah la nak dua handset, kalahkan abang saudar ko ni yang ada satu handset.. Sebab kau yang selalu teman abang saudara ko ni masa cuti... So, abang hadiahkan lah satu handset untuk ko... Ko kan suka bergambar ni... Baget lawa la tuh.. Puih betul la...

 
ni telipon aku dulu... dah bagi kat kecik... nak kamera sangat..
3.2 mega pixel tu kecik...

Hari ni nak cakap pasal ape ye? Ibadah atau bazaar ramadhan... Kalau nak cerita pasal bazar ramadhan ni mesti ramai tertunggu-tunggukan sebab korang kan puasa... Mesti nak tahu ape yang special pasal bazar ramadhan yang Aku pergi... Sebab aku ni nerd la sangat, banyak benda yang aku tak kenal kat bazar ramadhan ni... Sebab sejak dulu lagi, mak aku cegah beli kat bazar... MEMBAZIR FAHAM!!

 martabak bulat... special ka?

 ni sample dia... kalau korang nak tengok la...



 So, kat sini mana boleh tak pergi... Kalau asyik2 nak masak... Kering la kantung I ni... Sekarang pun dah nipis dah... So, yang special or istimewanya pasal bazar Ramadhan tahun ni sebab aku pergi yang batu gajah punya... Selalu asyik pergi yang Sri Iskandar je sampai boring dah... Muka tahu!! And, aku jumpa penemuan baru kat sana... Nak tahu ape... Ini dia...

ni kedai dia... tapi kerusi meja pun xde... =.="
PECAL tu benda ha? Nasik ke ape.... Nerd kan aku... Bila search kat internet bentuk dia macam ROJAK je kat kelantan... So, aku nak try beli but kedai tutup... Nampak sangat ke nerdan aku kan... PECAL OH PECAL.. even kat kelantan aku xpernah jumpa benda ni.. Datang Perak je ade....

 
ni la PECAL....

Apa yang Special lagi ni? Martabak diraja? macam mana bentuk tu... Bila tengok dia punya papan tanda pun dah malas nak masuk... RM 10.00 satu... Mak aih... Tengah-tengah ekonomi dunia merudum ni boleh pulak harga dia sampai tahap dua angka... Ka-pergh.. Memang anak datuk atau tan sri je la nak beli benda ni... Benda tu macam mana aku xtau sebab tengok papan tanda dah semput... hahaha~~ Even, matabak biasa pun aku beli tengok saiz macam mana dulu... Inikan pula martabak yang berharga mahal sebegitu... Sorry To Say La Bro...

memang chekik darah wo....

One more thing special bagi aku sebab dah 11 hari bulan ramadhan aku tunggu dan cari di hampir 5 buah bazar ramadhan di Perak dan Kelantan... Air kelapa yang tidak diletak ais di dalamnya... Benda yang aku xnak beli sekali adalah air yang dah berais sebab nanti nak berbuka dah tawar kalau ais cair... Hanya dua pilihan air je ade... Air Kelapa dan Tebu... But, tebu dah banyak kat mana-mana... Tu yang special kelapa ni... Time aku xnak... Banyak je orang jual but, bila aku nak.. Ada la satu kedai jual... haih...

ini kedai dia... air kepala fresh.... eh, kelapa...

Lastly aku nak tunjuk satu benda... Nama yang memang commercial kalau kat kelantan... Kat kelantan kalau dulang = talam... So, aku adalah tengok satu benda kat Batu Gajah ni... Bila fikir balik memang lucu... But, bagi korang yang dah biasa memang xlucu la kan... So, tengok je la.... huhu~~


 TALAM

+

 
abang misai...


=

 KUIH TALAM ABANG MISAI...

Kuih Talam...

So, korang layan je la gambar yang aku amik kat bazar ramadhan kat Batu Gajah... Ehem-ehem, jangan fikir batu gajah ye... sebab ni nama tempat... mak aih.... So, nak out dulu... mak puih.... jeng...jeng...jeng...

 
Ni kuih kat sana... xde special sangat...
but, kalau dapat 4 untuk Rm 1...
berbaloi tu....

Nitik teh... Banyok benar nitik tu...

So, ape lagi.... Jom la tinggalkan Bazar kat Sri Iskandar tu... Kita pergi batu gajah pulak ok... See ya.....

2 comments:

 

Design By:
SkinCorner